Jim kör bobbycar


Nu går det för fort för Jim och Jack igen.
Jack har under den senaste veckan tagit ett stort kliv i utvecklingen. Orden som kommer ur hans mun blir mer och mer tydliga och han undrar mer och mer hur saker och ting fungerar. Han börjar mer och mer förstå det här med tidsbegrepp och vad konsekvenser av händelser och bus innefattar. Det går inte att riktigt ta på exakt hur han har mognat men det märks väldigt väl när man spenderar tid med honom. Han börjar även få väldigt bra balanssinne, Han kan köra iväg på en skateboard med lite fart och på sin sparkcykel har han blivit en mästare.


Även Jim utvecklas i en rasande fart, som för en stund sen tex då han satte sig på sin bobbybil och bara körde iväg, svängde där det skulle svängas och bakade om han körde fel.
Han vet mycket om vilka saker som tillhör vad. När han ser en fotboll vet han att man ska sparka på den (han försöker göra det men lyckas inte riktigt få till det). När han hittar min korsordstidning med penna försöker han rita på tidningen även om udden ibland pekar uppåt. Han sträcker upp armarna när man visar upp en tröja för honom. Ja ni fattar.
Han börjar intressera sig för bolibompa också. Så kl sex är det ganska lugnt här hemma  (det är därför jag kan blogga en liten sväng) både Jack och Jim sitter tysta i soffan och tittar på tv, Jim sitter inte still lika länge som brorsan men en liten stund i alla fall.
Idag har vi varit inne i stan och shoppat lite medans Jack har varit på dagis.


Det blev den här. Jag fick ett presentkort från affären Himmel på jord av goa vänner när jag fyllde år så det blev den här. Det blir en sväng dit nästa vecka också tror jag.



Idag har Jack och Jack sett över våre planteringar som vi gjorde för ett litet tag sedan och lite har det kommit upp. Här ovan lite plocksallad och nedan vet jag faktiskt inte, har glömt, får bli en surprise.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0